neljapäev, 2. jaanuar 2014

Jõhvika-ingverikastmega valge šokolaadi kook


Ja ongi uus aasta jälle käes - olen täitsa kindel, et sellest tuleb parim aasta!:) Igasugused lubadused jäid minul seekord andmata, samuti on mul uuelt aastalt suures plaanis ainult üks soov (mille ma siiski enda teada jätan):) Üritasin aga teha enda jaoks väikese kokkuvõtte ja tundub, et võib vist vana aastaga rahule jääda. Ma olen hullult tänulik kõigi uute huvitavate ja toredate inimeste eest, kellega kohtusin, kõigi lahedate reiside eest (Malaisia, Hispaania, Argentiina, Pariis, Hamburg, Lissabon jt) ning loomulikult on alati väga armas näha, kui midagi, mida Sa teed, ka teistele korda läheb. Erakordselt hea tunne on saada tagasisidet oma raamatutele, blogile ja artiklitele, näha oma uut raamatut mitte ainult kokaraamatute, vaid ka nt Viru Keskuse Rahva Raamatu üldises topis Mika Waltari ja Paulo Coelho vahel … :) Siinkohal minu poolt suur aitäh kõigile, kes Te siin koos minuga olete! :)

Mõtlesin just küsimusele, kas teeksin midagi teisiti või muudaksin oma elus, kui mul oleks nt 100 miljonit eurot, ja vastus on … ma ei teeks hetkel mitte midagi teisiti! Tegeleksin suurima rõõmuga edasi kõigi nende asjadega, millega ma hetkel tegelen, sest see on täpselt see, mida ma teha tahan ja mida naudin. Kui midagi, siis ehk palkaks endale ühe fotograafi õpetajaks, et ei peaks kuskile kursustele minema ... Ja ehk käiksin lõpuks ära ka sommeljeede koolis:) Ja reisiks ilmselt veelgi rohkem ... Niiet tegelikult on muidugi asju, mida ette võtaksin, aga nö töö-alaselt (ma ei saa midagi teha, aga sõna "töö" on mul endiselt naljakas ja kuidagi kohatu oma praeguse tegevuse kohta kasutada) tahaks ma tegeleda ikka samade asjadega edasi. Kirjutasin tegelikult ka sel teemal natukene oktoobris siin blogis ja asjad pole selles osas õnneks üldse muutunud :) Ma väga loodan, et ka kõik Teie saate tegeleda igapäevaselt asja(de)ga, mida armastate, ning soovin kõigile imeilusat ja hästi õnnelikku uut aastat! 




Valge šokolaadiga juustukoogi retsepti jagasin koos oma kahe teise jõuludeks sobiva küpsetisega Laupäevaleht LP-s (siin on link digilehe variandile) ja see kook oli ka meie pere jõululaual. Tegemist on ühe mu viimase aja lemmikuga, sest mulle meeldib, kuidas vürtsika piparkoogitainast põhjaga magusat kreemjat kooki täiendab kerge ingveri nüansiga hapukas jõhvikakaste. Kook on hea variant ära kasutada kappi seisma jäänud piparkoogitainas, samas võib põhja valmistada ka purustatud ja sulatatud võiga segatud piparkookidest. Jõhvikad võib asendada ka pohladega.

See juustukook on tegelikult igati hea söömiseks aastaringselt, sest põhjaks sobivad väga hästi muud purustatud nö tavalised küpsised, millele on lisaks sulavõile lisatud 0,5 tl kaneeli ja 0,5 tl ingverit. Nii küpsiseid kui ka piparkooke võiks võtta põhja jaoks 180-200 g, sulatatud võid 70-80 g. 

Põhi:
250-300 g piparkoogitainast

Suru tainas 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhja ja pane täidise valmimise ajaks külma. Vormi põhja võid asetada küpsetuspaberi, et hiljem oleks kooki mugavam vormist eemaldada.

Täidis:
800 g toasooja toorjuustu
3 suurt toasooja muna
200 g valget šokolaadi
100 g suhkrut

Vahusta toorjuust suhkruga ja lisa vispliga edasi segades ükshaaval munad. Sulata šokolaad vesivannil ja sega toorjuustu hulka.

Vala täidis vormi ja küpseta ahjus 150 klraadi juures u 1 h ja 20-30 minutit kuni täidis keskelt veel vaid kergelt võbiseb. Lase koogil vormis jahtuda ja hoia enne serveerimist vähemalt 4 h külmkapis. 

Kaste:
200 g jõhvikaid
50 g suhkrut
1 tl jahvatatud ingverit

Aseta kõik kolm komponenti koos 1 dl veega potti. Lase keema tõusta ja keeda nõrgal kuumusel 5-10 minutit kuni jõhvikad lõhki lähevad. Töötle püreeks ja suru seejärel läbi sõela. Enne serveerimist lase jahtuda. 

8 kommentaari:

Merilin ütles ...

Sama kook oli meie jõululaual ka! :)
Mis teisiti oli, oli 400g tainast 26cm-s vormis ja 200g toorjuustu asemel kohupiim - ämmal on varasemalt ainult toorjuustuga koogid vedelaks jäänud, nii et ta kindluse mõttes käskis kohupiima natuke panna :D
Me ise panime kastme kannu ja valasime värskelt peale, igaüks nii palju, kui ise tahtis.

Lõppkokkuvõttes meeldis kook kõigile ja allesjäänud kastet sai verivorstide jaoks kasutada :D

Silja Luide ütles ...

mul on tõeliselt hea meel seda kuulda - aitäh, Merilin! :)

pigem on kohupiimakookide puhul oht vedelaks jääda, sest toorjuust on oluliselt paksema ja rasvasema konsistentsiga kui kohupiim, mistõttu nt mune on vähem vaja lisada. antud juhul oli lisaks veel ka päris palju šokolaadi, mis selle "tarretamistriki" igal juhul ära teevad :)

aga ma olen ise ka seda kastet tavaliselt kannu v kausiga kõrvale pakkunud - lihtsalt pildi peal nägi selline variant kuidagi parem välja ehk see kaste tegi kooki fotogeenilisemaks :)

head küpsetamist ja toredat uut aastat Sulle, Merilin!

Kristel ütles ...

Avastasin alles praegu, et see retsept on blogis ka olemas :)
Ma tegin seda kooki jõulude ja aastavahetuse ajal lausa kolmel korral. Põhjaks oli isetehtud piparkoogitaigen ja retseptis ei teinud ainsatki muudatust. Täna tütar ütles, et ta tahaks uuesti seda jube head juustukooki saada ja siis igaks juhuks vaatasin, et kas on blogis olemas :D Nüüd võin oma rebitud ajalehejupi ära visata.
Suur aitäh, et sa olemas oled!

Silja Luide ütles ...

Väga armsalt öeldud -suur aitäh Sulle, Kristel! Mul on hullult hea meel, et see kook Teie perele ka meeldis! Jagatud rõõm on ikka topelt rõõm!!! :) :) :)

Kätlin ütles ...

Millist põhja, Silja, sa soovitad selle koogi puhul teha, kui külla tuleb gluteenivaba dieediga inimene?

Silja Luide ütles ...

Kõige lihtsam variant on osta poest gluteenivabu küpsiseid - nt Prismas on neid päris hea valik - ja teha tavaline purustatud küpsiste ja sulatatud võiga põhi. Selle tegemisõpetus on mul siin retseptis kirjas. Aga väga hea on ka šokolaadipõhi: http://www.siljafoodparis.blogspot.com/2014/02/kuldkollane-marmorkook-sokolaadipohjal.html, samuti mandli-kookoshelbe oma: http://www.siljafoodparis.blogspot.com/2013/08/beseekattega-marja-toorjuustukook.html. Ka kaerahelbepõhi saab alati kiita, aga kui soovid gluteenivaba, siis osta kindlasti gluteenivabu kaerahelbeid (mina kasutan ainult neid): http://www.siljafoodparis.blogspot.com/2013/05/suhkruroosiirupiga-juustukook.html

Karoliina ütles ...

Väga maitsev kook, meie tänasel jõululaual!

Silja Luide ütles ...

Karoliina, aitäh! mul on selle üle hästi hea meel :) toredat aastalõppu!